Test przycisków – Który klikał się najlepiej?

Test przycisków – Który klikał się najlepiej?

Są dwa rodzaje ludzi. Ci którzy ustawiają przycisk “kup teraz” w reklamach kierowanych do nowych osób (tzw. Zimny ruch), ponieważ uważają że kliknięcie tego typu CTA (call to action) zwiększa intencję zakupową.

W drugim obozie znajdują się Ci, którzy nie zrobią tego bo uważają, że taki przycisk w reklamie “na zimnych” tylko odstraszy. Pokazywanie naszych sprzedażowych intencji tak wcześnie jest według nich złym ruchem, użyją tego przycisku dopiero w kampaniach remarketingowych. 

W którym jestem obozie? 

Zawsze byłem raczej w tym drugim, kierując się czysto intuicją. Miałem okazję jednak to ostatnio przetestować który przycisk w reklamie na facebooku działa lepiej. W “eksperymencie” wzięło udział 20 000 osób! 😀 Liczba duża, inwestycja jednak nie powola, na test przeznaczyłem 436 złotych i przetestowałem trzy różne przyciski na zimnej grupie kierowanej po zainteresowaniach. Branża? Fashion. 

Testowane przyciski to: 

  • Kup teraz
  • Sprawdź cenę
  • Obejrzyj więcej

Zabrakło tu najpopularniejszego przycisku call tu action – “więcej informacji” – nie jestem jego fanem, widuję go zbyt często w adsach, wolę zamiast niego używać “obejrzyj więcej”. 

Test trwał zaledwie 3 dni – nie jestem zwolennikiem tak krótkich testów jednak walczyliśmy z czasem i potrzebne były szybkie rezultaty. Przy budżecie ok. 500 zł jednak możliwym było skorzystanie z mniejszego zakresu dni, szczególnie że chodziło o samą klikalność a nie przetestowanie np. Strategii składania ofert na zdarzeniu zakupu. Każdy przycisk zatem przetestowany był przy kwocie 145 zł. 

Oto wyniki!

Jak widzisz…. Nic spektularnego! Okazuje się, że w przypadku tej reklamy przycisk tak naprawdę nie miał większego znaczenia. Przycisk kup teraz nie odstraszył od kliknięcia a przycisk obejrzyj więcej nie poradził sobie wcale słabo! 

Zwróć uwagę na CTR czyli współczynnik kliknięć linku (warto się nim kierować przy ocenie kreacji reklamowej na facebooku, instagramie czy w meseengerze). “Najgorsza” reklama z przyciskiem kup teraz zyskała 9,21%, “najlepsza” natomiast z obejrzyj więcej zakończyła test A/B z wynikiem 9,66%. Różnica zatem wyniosła max. 0,45% – czy to dużo? Przy CTR prawie 10% według mnie nie. Facebook oczywiście uznał wynik 9,66% za najlepszy, osiągnął on najniższy koszt wyświetlenia strony docelowej. 

Wnioski: 

Test pokazał że w przypadku tej reklamy (reklama w branży fashion promującej jeden produkt i zachęcający do odwiedzenia sklepu) przycisk tak naprawdę nie miał większego znaczenia. 

Jeden test nie czyni jednak tezy “buttons does not matter….” prawdziwą. Chętnie przeprowadziłbym podobne testy w różnych branżach. Delikatnie oczywiście szala zwycięstwa przechyliła się w kierunku przycisku “obejrzyj więcej”, była to jednak przewaga nieznaczna. 

Testuj zatem różnego rodzaju przyciski u siebie, wiele oczywiście zależy od grupy odbiorców, branży, kreacji reklamowej. Chętnie usłyszałbym jak podobne testy przebiegły u was.

Myślę żę ważniejsze niż wybranie odpowiedniego przycisku jest skupienie się np. Na tym, by najważniejsze informacje zawrzeć w pierwszych trzech linijkach tekstu, by tekst i nagłówek zachęcały do kliknięcia i akcji czy by grafika przykuwała wzrok.   

Podziel się tym wpisem:

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Lub odwiedź mój profil na Linkedin lub Facebook:


Facebook


Linkedin

Dodaj komentarz