Formularze Lead ads – jak działają?

Formularze Lead ads – jak działają?

Reklama na Facebooku może przybrać wiele twarzy, a dokładniej, celów reklamowych. W zależności czy potrzebujemy pozyskać konwersję na stronie, polubienie pod postem czy wyświetlenie filmu, dobierzemy odpowiednią opcję przy tworzeniu kampanii. 

Jedną z nich są formularze kontaktowe. Wyglądają jak zwykła reklam (grafika, video, karuzela) po której kliknięciu otwiera się formularz. Nie wychodzimy jednak z platformy, cały czas zostajemy w jej obrębie (Instagram lub Facebook, bo to tam dostępna jest opcja reklamy tzw. Lead ads). Jakie dane możemy pozyskać?

  • Dane kontaktowe – mail, numer telefonu, miasto, ulica, kod pocztowy itp
  • Informacje o użytkowniku – Imię, nazwisko,
  • Dane demograficzne – data urodzenia, płeć, status w związku itp
  • Informacje o pracy – nazwa stanowiska, firmowy numer telefonu, firmowy mail, nazwa firmy

[infografika reklama-formularz]

Dodatkowo umieścić możemy swoje własne pytania które mogą przybrać różną formę np. Pytania wilokrotnego wyboru, odpowiedź krótką (czyli po prostu jakieś nasze własne, niestandardowe pytanie którego nie znaleźliśmy powyżej, lub nie chcemy, by pole nie wypełniało się automatyczne), pytania warunkowe czy nawet pole które umożliwi umówienie się na spotkanie. 

Automatyczne wypełnianie formularza – skaza jakości? 

Część domyślnych pól które wybierzech takie jak email, imię czy numer telefonu, wypełni się automatycznie po otworzeniu przez użytkownika formularza. Dzięki temu łatwo pozyskać dane do kontaktu. Osoba klika w reklamę, nie musi nic robić bo dane same się pojawiły, wystarczy wysłać formularz. 

Automatyczne wypełnianie niesie za sobą trzy skutki: 

  1. Możemy pozyskać sporą liczbę leadów w niskiej cenie
  2. Możemy pozyskać sporą liczbę leadów… których jakość pozostawi wiele do życzenia. 
  3. Dane z formularza będą bezużyteczne np. Mail który wypełni się automatyczne będzie mailem przez który odbiorca loguje się do Facebook’a. Nie wiem jak wy ale mój mail na którego zakładałem profil prawię dekadę temu, już dawno nie jest w użytku. 

To dlatego że tak łatwo je wysłać. 

Warto zatem skorzystać z HYBRYDY – część pól automatyczna – np. Imię i Nazwisko, a część do manualnego wpisania – adres email i firmowy numer telefonu. Wtedu mamy pewność że tzw. Zamiar klienta był większy i poświęcił więcej sił by zostawić Ci dane kontaktowe – testuj różne pola by dojść do wysokiej jakości lead’a przy jego odpowiedniej cenie. 

[screen z wypełniania formularza]

Co zawiera formularz oprócz pytań?

Formularz kontaktowy Lead Ads składa się z reguły z trzech stron: 

  1. Strona pierwsza – zdjęcie , wstęp w formie tekstu, pola z pytaniami. 
  2. Strona druga – zasady ochrony prywatności – użytkownik musi wyrazić zgodę na przetwarzanie jego danych oraz zaakceptować politykę prywatności z Twojej strony internetowej –  to tu znajduje się przycisk wyślij
  3. Zakończenie – podziękowanie za przesłany formularz w którym możesz użyć przycisku z przekierowaniem do strony, przyciskiem pobrania lub funkcji przedzwonienia pod wybrany przez Ciebie numer.


[infografika z 1 2 i 3 z powyżej]

Gdzie lądują formularze? 

Formularze pojawią się na Twoim fanpage z którego prowadziłeś reklamę. Wystarczy na niego przejść a następnie udać się do zakładki narzędzia do publikowania i do biblioteka formularzy. Tam znajdziesz przycisk “download” pod warunkiem że jesteś administratorem fanpage. Plik możesz pobrać w formacie CSV lub XLS – formaty które otworzysz w excelu/google sheets. 

Czy można zautomatyzować proces pozyskiwania formularzy?

Tak, formularze możesz przekierować na swojego maila np. Za pomocą aplikacji zapier lub przekierować je bezpośrednio do Twojego systemu CRM, o ile ten posiada integrację z formularzami lead ads. 

Dla kogo formularze? 

Formularz kontaktowy czego służy wszyscy wiemy. Nie sprawdzi się on raczej w typowym sklepie internetowym, choć na pewno znalazłby się na to sposób. Świetnie natomiast poradzi sobie np. w:

  • Usłudze konsolidacji kredytów (połączymy twoje kredyty w jeden)
  • Usługach szkoleniowych (zapisz się na szkolenie!)
  • Usługach projektowych (darmowa wycena projektu)
  • Agencjach reklamowych (Skorzystaj z darmowego audytu SEO/darmowej wyceny)
  • Biuro rachunkowe (lokalnie – księgowość w Twojej okolicy, zostaw dane a skontaktujemy się z Tobą)
  • Salon samochodowy (umów się na jazdę próbną)
  • Software house (pobierz trail programu X który umożliwi Ci Y)
  • Zapis do newslettera 

I tak naprawdę wszelkiego rodzaju usługi, możliwości mamy tu naprawdę sporo. 

Formularze kontaktowe na Facebooku i Instagramie zdecydowanie mogą pomóc Ci w pozyskaniu klienta. Pamiętaj jednak że pozyskane dane kontaktowe musisz następnie odpowiednio obrobić, czy to przez wysłanie obiecanego poradnika czy przez kontakt i rozmowę handlową. Osobiście mogę polecić Ci ten typ reklamy, może wspomóc czy rozkręcić nie jeden biznes! 

Dodaj komentarz