Jak wkładając 1 zł wyciągnąłem 10 – Formularze Lead Ads

Jak wkładając 1 zł wyciągnąłem 10 – Formularze Lead Ads

Hej, jest to jeden z wpisów otwierających tego bloga, cieszę się zatem że na niego trafiłeś. 

Formularze lead ads to jeden z rodzajów reklamy na Facebooku, możesz z nich skorzystać posiadając menedżer reklam i wybierając cel reklamy formularze kontaktowe

W tym wpisie opiszę piękno tego sposobu reklamy i przypadek w którym w kampanii dla klienta za każde 1 zł włożone w promocję, pozyskałem dla niego 10 zł – było to po pierwszych trezch tygodniach trwania promocji zatem jeszcze przed porządną optymalizacją zrobioną na podstawie reprezentatywnego zakresu danych. Co ciekawe, nie operowałem tu na budżetach przekraczających 1000 zł zatem ten przykład każdy może zastosować u siebie. 

Czym są formularze Lead ads? 

Sposób działania reklamy jest bardzo prosty. Reklama wygląda jak każda inna – tekst i grafika, karuzela lub film, po którego kliknięciu użytkownika nie przechodzi na stronę internetową jak np. W kampanii na ruch, a otwiera mu się formularz w którym zostawić może swoje dane. 

Co ważne, użytkownik w tym typie reklamy Facebook ads pozostaje na platformie, może wypełnić formularz nie wychodząc poza Facebooka czy Instagrama. 

W formularzach pozyskać można wszelkiego rodzaju dane co dokładniej opisałem w tym wpisie.

Infografika jak dziala Lead ads

Branża

Formularze Lead ads można zastosować niemalże w każdej branży. 

W tym konkretnym przypadku, była to swego rodzaju agroturystyka zatem możemy mówić o branży turystyczno-hotelarskiej. 

Cel 

Cel naszej promocji był prosty. Za pomocą reklamy na Facebooku i Instagramie, mieliśmy pozyskać dane od chętnych klientów którzy chcieliby skorzystać z oferty agroturystyki. 

Pozyskane dane pracownik ośrodka pobierał z fanpage i kontaktował się z chętnymi, w wyniku czego Ci dokonywali rezerwacji na konkretne terminy.  

Jak wyglądała reklama

Reklama wykorzystała umiejscowienia na Instagramie oraz Facebooku. W tym wypadku wykorzystałem pokaz slajdów i opis w którym jasno określiłem ofertę agroturystiki, jej zaletę i korzyść dla klienta z informacją by po kliknięciu w reklamę, osoba która na nią trafiła wypełniła formularz. Użyty przycisk to oczywiście “wyślij wniosek” 

Jak wyglądał formularz

Ten nie był skomplikowany. Na wstępie przedstawione była ponownie oferta wraz z korzyściami dla klienta, tym razem szerzej opisana. Następnie wykorzystałem pola które zbierały: Adres email, imię i nazwisko oraz numer telefonu. Co WAŻNE: Dane nie wypełniały się automatycznie jak jest to domyślnie ustawione przy tym typie reklamy. Zależało mi by klient świadomie 

zostawiał dane i by wprowadzał te, na które rzeczywiście dalej ośrodek może się kontaktować 

(używając automatyczne wypełnianie maila w formularzu, często możemy zetknąć się z mailami które tak naprawdę już dawno nie są używane ponieważ platforma zaciągnie ten adres przez który użytkownik loguje się do medium społecznościowego, a przecież przeciętny user zakładał konto dobrych kilka lat temu i już dawno mógł zmienić maila. 

[BANER DARMOWY PORADNIK LEAD ADS]

Odbiorcy:

Ponieważ piksel dopiero wgrano na stronę wraz z rozpoczęciem kampanii a fanpage prawie w ogóle nie był rozwinięty, w pierwszych tygodniach kampanii oparłem się głównie o odbiorców opartych o dane demograficzne – ich zainteresowania które pasowały do stylu oferty agroturystyki (zdrowe żywienie, odpoczynek itp)

Najważniejsze: WYNIKI REKLAMY 

Przez pierwsze trzy tygodnie prowadzenia udało się pozyskać 114 kontaktów inwestując 715,99 zł – zatem koszt formularza wyniósł 6,28 zł. Wow! Mam jednak zasadę że koszt formularza nie ma dla mnie znaczenia – najważniejsza jest jego jakość oraz rentowność zatem ze zniecierpliwieniem czekałem na dokładne informacje od klienta odnośnie jakości pozyskiwanych danych. 

Okazało się że: 

  • Ok. 5% formularzu przekonwertowało na rzeczywistych klientów 
  • Ok. 32% wykazało zainteresowanie, tu sprzedaż jeszcze nie została domknięta po wspomnianym czasie. 
  • Ok. 19% osób nie było zainteresowanych – tu pojawia się pole do optymalizacji by zniwelować procent osób które nie są zainteresowane ofertą a zostawia np. Przypadkiem (co dziwne ale tak się dzieje) swoje dane.
  • ok . 44% nie odbierało – norma w pracy polegającej na dzwonieniu do klientów (Ten procent można by zmniejszyć np. Poprzez dodanie pola w którym odbiorca wybiera preferowaną godzinę kontaktu).

I choć 5% wydaje się małą liczbą, przestaje taką być w momencie kiedy dowiadujemy się że 1 klient to przychód minimum. Ok. 1400 zł co wynika ze specyfiki ośrodka. Otrzymujemy zatem Zwrot ok. 8400 zł (obstawiając że klient wziął najmniejszy z możliwych pakietów) inwestując 715,99 zł w reklamę. ROAS? 11,73. 

INFOGRAFIKA Z WYNIKAMI

Ten przykład pokazuje że Formularze Lead ads mogą być potężną bronią i to w wielu branżach. 

Czy formularz to 100% sukcesu reklamy? 

Oczywiście reklama nie była jedynym punktem pozyskania klienta. Pozyskiwane formularze musiała przecież jeszcze obdzwonić osoba z agroturystyki zatem wiele zależało od rozmowy handlowej i na tym polu klient również osiągnął sukces.

Nie oznacza to jednak że należy spocząć na laurach ponieważ tak jak formularze lead ads jak i rozmowę handlową można zoptymalizować by calościowy współczynnik konwersji z tej reklamy był jeszcze większy. 

Czy formularz zawsze działa?

Tu zdecydowanie mogę powiedzieć – NIE. Cały “szkopuł” reklamy facebook ads polega na dobraniu odpowiedniego celu do odpowiedniej branży, typu klienta, jego możliwości czy strony internetowej/fanpage. Są jednak branże gdzie formularze znacznie lepiej konwertować będą niż kierowanie ruchu na stronę czy pozyskiwanie na niej konwersji. Mogą to być np. Branże finansowe, szkoleniowe, wszelkiego rodzaju usługi. 

Wszystko jest kwestią testów i sprawdzenia np. Czy lepiej sprawdzi się kampania z celem pozyskania konwersji na stronie w postaci wypełnionego formularza czy może reklama z formularzem. Sprawa indywidualna, warto testować 🙂 

[box z zapisem na maila]

Dodaj komentarz